به وبسایت آجرنمای کسری مریخی پور خوش آمدید

انواع نمای آجری ، نمای ساختمان مهم ترین بخش ظاهری ان است که در وهله اول افراد به طرف آن جذب می شوند. ساخت یک نمای زیبا و جذاب سبب می شود تا افراد بسیار راحت تر خانه شما را خریداری کنند و به آن علاقه داشته باشند. لازم به ذکر است که انواع نماهای ساختمان در دنیای مدرن امروز، سعی در برنده شدن و بدست آوردن محبوبیت بیشتر در میان مردم را دارد. اما از میان همه ی آنها نمای آجری حرف بیشتری برای گفتن دارد.

شاید برخی افراد مدرن، این نما را قدیمی و منقضی شده بنامند، اما اگر بدانند که انواع نمای آجری ساختمان، امروزه چه غوغایی در معماری ایجاد کرده است، نظرشان عوض خواهد شد. نمای آجری یکی از بهترین نماها در حال حاضر است که زیبایی به حد آن و همچنین مقرون به صرفه بودنش سبب شده تا طرفداران بسیاری را به دست آورد.

در این مطلب قصد داریم تا به بررسی انواع نمای آجری جدید و پرطرفدارترین نمای آجری بپردازیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نماهای آجری و نمایی مدرن و زیبا:

انواع نمای آجری ، سال های سال است که از آجر برای ساخت نماهای مختلف استفاده می شود. در واقع آجر از زمان های قدیم تا الان به عنوان نمایی زیبا و کاربردی شناخته می شود. از آنجایی که یکی از اصلی ترین ویژگی های آجر نما انعطاف پذیری آن است، توانسته است در دنیای مدرن امروز خود را به طور کامل وفق دهد. وجود انواع نمای آجری از سنتی تا مدرن برگرفته از این ویژگی آجر ها می باشد. اگر به دنبال نمایی هستید که هیچگاه قدیمی نشود و همیشه زیبایی خود را حفظ کند، ما به شما نمای آجری را پیشنهاد می دهیم.

بیشتر بخوانید : مقایسه آجر نما و سنگ نما 

معرفی انواع آجر نمای ساختمان

معرفی انواع نمای آجری ساختمان:

انواع نمای آجری ، لازم به ذکر است که انواع نمای آجری، امروزه در سراسر دنیا به قدری محبوب شده است که یکی از استادان پیشرو معماری مدرن در اروپا می گوید: “معماری زمانی شروع می شود که دو آجر را کنار هم قرار دهید. از آنجا شروع می شود”.

خوشبختانه آجر نما ساختمان و نمای آجری داخل خانه در سبک های مختلفی اجرا می شود و هر نوع سلیقه ای را از سنتی و کلاسیک گرفته تا مدرن پوشش می دهد. شما عزیزان می توانید بدون هیچ گونه دغدغه ای برای نمای ساختمان خود آجر را انتخاب کنید. آجرهایی که امروزه تولید می‌شود، آجرهای بسیار مدرنی هستند و با آجرهای قدیمی در رنگ و تنوع تفاوت های بسیاری دارند. به صورت کلی اگر بخواهیم انواع نمای آجری جدید در دنیای امروز را معرفی کنیم می توانیم به موارد زیر اشاره نماییم:

هر کدام از این نماها، زیبایی خود را داشته و منحصر به فرد است. در ادامه به بررسی و تشریح هر کدام از این نماها خواهیم پرداخت.

نمای سنتی، جاودانه و بسیار نوستالژیک:

انواع نمای آجری ، اگر به معماری سنتی ایران توجه کنید، متوجه می شوید که آجر نقش مهمی در آن دارد. نمای سنتی از اصیل ترین معماری های ایران می باشد. معمولا هم برای داشتن نمای آجری سنتی از آجرهای قزاقی استفاده می شود. به صورت کلی زیبایی نمای سنتی در ایران به آجرها و رنگ های کرم استفاده شده در ان بستگی دارد. می توان اذعان داشت که نما آجری سنتی برای هر شهر با هر آب و هوایی مناسب است. اما برای مناطق بارانی و رطوبتی بهتر است که از محلول نانو آجر استفاده شود تا از شوره زدن آن جلوگیری و عمر نمای سنتی آجری هم افزایش یابد.

نکته بسیار مهم:

از آنجایی که نمای ساختمان شما تاثیر بسیار مهمی در زیبایی شهر دارد، برای هماهنگی نمای آجری سنتی با نمای مدرنیته امروزه در شهر از تکنیک ها و ترفندهای آجر چینی، گره چینی ها، بازی با نور و سایه و… می توانید استفاده کنید.

نمای مدرن:

بسیاری از افراد به نمای مدرن در ساختمان ها علاقه دارند. خوشبختانه نمای مدرن هرگز قدیمی نمی شود و زیبایی خاص خود را دارد. در واقع شیک بودن در عین سادگی از ویژگی های بارز نماهای مدرن است. نمای آجری مدرن، نمای سنگ مدرن، نمای سیمان مدرن و … همگی زیبایی خاص خود را دارند اما اگر به دنبال نمایی مدرن و مقاوم می باشید، ما به شما نمای آجری مدرن را پیشنهاد می دهیم. در طراحی انواع نمای آجری مدرن به سادگی نیز بسیار توجه می شود. از جمله مواردی که در طراحی و اجرای یک نمای آجری مدرن بسیار موثر می باشد، به صورت زیر می باشد:

نمای آجر هلندی

نمای آجری هلندی:

لازم به ذکر است که نمای آجری مدرن خود به دسته های گوناگونی تقسیم بندی می شود که یکی از زیباترین آن ها،  نمای آجری مدرن با آجر هلندی می باشد. آجر هلندی یکی از انواع آجر مدرن است که در طراحی نماهای به روز طرفداران بسیاری دارد.

نمای آجری مدرن و جدید با آجر هلندی یکی از زیباترین و خیره کننده ترین انواع نماهای مدرن است. در طراحی انواع نمای آجری جدید ترکیب با سایر مصالحی همچون چوب، کامپوزیت و سنگ، نمای بسیار جذابی را ایجاد می کند. شایان ذکر می باشد که از آجر هلندی می توان برای داخل خانه نیز استفاده کرد.

در واقع  انواع نمای آجری داخل خانه با آجر هلندی یکی از بی نظیرترین طرح ها در بین معماران می باشد. برای داشتن نمایی مدرن با آجر هلندی در منزل می توانید جزئیات را در دکوراسیون حذف و با توجه به لیست بالا نمایی شیک ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید : آجر نسوز چیست؟ مزایا و معایب آن

نمای آجری به سبک کلاسیک:

یکی دیگر از سبک های نما با آجر، سبک کلاسیک است که البته زیبایی خاص خود را دارد. انواع نمای آجری کلاسیک بر خلاف مدرن، بسیار تجملاتی خواهند بود. نمونه ای از سبک کلاسیک، نمای رومی است، معمولا اکثر افراد نمای رومی را صرفا با متریال سنگ می شناسند. اما ترکیب نمای آجری با سنگ در سبک کلاسیک، از شیک ترین نماهای ساختمانی محسوب می شود. اگر به دنبال سبکی تجملاتی برای ساختمان خود هستید، نمای کلاسیک گزینه ای مناسب برای شماست!

نمای آجری رومی و کلاسیک با آجر انگلیسی نسوز:

آجرهای انگلیسی یکی از زیباترین و بهترین نماها به شمار می آید. در واقع می توان اذعان داشت که بهترین گزینه برای نمای آجری کلاسیک، آجر انگلیسی نسوز است؛ آجر انگلیسی شامل طیف رنگ های قرمز می باشد. رنگ قرمز یکی از اصلی ترین رنگ ها در سبک کلاسیک به خصوص نمای ترکیبی رومی است.

نمای خشک آجری، نمایی بسیار راحت و زیبا:

نمای خشک آجری یک روش های نصب آجر است که انواع آجر نما بدون نیاز به چسب و ملات نصب می شوند. از جمله نکات مهم در رابطه با این نوع نما می توان به موارد زیر اشاره داشت:

نمای آجری ویلا:

در ایران معمولا ویلا ها در مناطقی خوش آب و هوا و سرسبزی برای گذراندن اوقات فراغت قرار گرفته اند. نمای آجری ویلایی یکی از رایج ترین و پر طرفدارترین نماهای ویلایی محسوب می شود. یکی از مهم ترین دغدغه های افراد برای نمای آجری ساختمان ویلایی در مناطق بارانی و سرد نوع آجر است. در این خصوص می توان گفت که آجر شاموتی نسوز از بهترین گزینه های داشتن یک نما آجری ویلایی مستحکم و شیک می باشد. آجر شاموتی به دلیل ضد شوره بودن و مقاومت بالا برای ساخت ویلا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.  شما می توانید برای خرید آجر نمای نسوز به صفحه محصولات ما مراجعه نمایید.

نکات مهم نمای آجری ساختمان

نکات مهم نمای آجری ساختمان:

در خصوص اجرای نمای آجری ساختمان ها، نکات بسیار مهمی وجود دارد که به صورت زیر به آن ها اشاره می کنیم:

سخن پایانی:

در این مطلب سعی داشتیم که درباره آجرهای نما و مدرن ترین آن ها اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. آجرهای نما به عنوان یکی از بهترین نماهای ساختمانی (چه داخلی و چه بیرونی) شناخته می شوند و زیبایی بی حد و مرزی دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع آجر، به وب سایت آجرسازی کسری مریخی پور مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *