به وبسایت آجرنمای کسری مریخی پور خوش آمدید

آجر یکی از مهم ترین متریال و مصالح برای ساخت و ساز ساختمان ها به شمار می آید. دیوارهای خارجی، کرسی چینی و مواردی از این قبیل با استفاده از آجرها قابل اجرا می باشد. یکی از انواع آجرهای مهم در زمینه ساخت و ساز، آجر نسوز است. می توان اشاره داشت که آجرنسوز یکی از مدرن ترین آجرهایی است که با خاک چینی و نسوز تولید می شود. این آجر، حرارت بالای ۱۰۰۰ درجه را به خوبی تحمل خواهد کرد.

بنابراین یکی از مناسب ترین متریال ها برای پوشش دیواره های کوره های صنعتی، ساخت شومینه و تنور و… آجرنسوز می باشد. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی آجر نسوز و ویژگی های آن بپردازیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با آجر مریخی پور همراه ما باشید.

آجر نسوز چیست؟

به طور کلی اگر شغلتان مربوط به ساخت و ساز باشد، با آجرهای نسوز آشنایی دارید. می توان اذعان داشت که آجرنسوز از ترکیب خاک چینی و نسوز تولید می شود و ساختار مولکولی متراکم و ظریفی دارد. این آجر کاربردی و قدرتمند در دمای ۱۵۰۰ درجه تولید می شود که با توجه به میزان حرارت کوره، می توان به رنگ های متفاوتی از آن دست یافت.

به صورت کلی آجر نما نسوز از محبوبیت ویژه ای بین معماران و مهندسین برخوردار است. این آجر با توجه به درجه حرارت پخت، رنگ، ابعاد و… انواع مختلف و متنوعی دارد. وجود دانه های سیاه شکل در آجر نسوز به دلیل سیلیس موجود در این آجر می باشد که ۷۳ درصد آن سیلیس و ۲۳ درصد آلومینیوم است.

آجر نسوز نما چیست؟

نحوه ساخت آجرنسوز:

این آجر در کارگاه های مخصوص ساخته می شود و برای ساخت آن به ادوات و وسایل مختلفی نیاز است. پخت آجرنسوز معمولا ۳ روز به طول می انجامد که پس از آن مراحل خنک سازی و بسته بندی انجام می شود. نحوه ساخت این آجرها به شرح زیر خواهند بود:

انواع آجرنسوز کدام است؟

آجرهای نسوز یکی از پر طرفدارترین انواع آجرها به شمار می آیند و با دیگر آجرها تفاوت دارند. دلیل اصلی تفاوت آجرهای نسوز به خاطر کم و زیاد کردن میزان مواد اصلی و یا اضافه شدن عنصری جدید به ترکیب آنها می باشد. آجرهای نسوز با توجه به ویژگی های متفاوتی به انواع مختلفی تقسیم بندی بندی می شوند. تقسیم بندی اجرهای نسوز به شرح زیر می باشد:

1)آجر نسوز با توجه به مواد اولیه سازنده

باید اشاره شود که آجرهای نسوز با توجه به نوع ماده استفاده شده در آن ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن ها دارای کاربردهای خاص خود نیز می باشد. انواع آجر نما نسوز با توجه به مواد اولیه در ساخت آن ها به شرح زیر خواهد بود:

آجر نسوز با توجه به مواد اولیه ساخته شده

2) آجرهای نسوز با توجه به رنگ آن

آجرهای نسوز با توجه به رنگ آن ها نیز به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که رنگ های آجر نسوز با توجه به میزان حرارت کوره ایجاد می شوند. بنابراین نمی توان گفت کدام رنگ بهترین رنگ است! به دلیل آنکه طیف رنگی آجر نما نسوز به قدری گسترده و جذاب می باشد که انتخاب را برای همه ما سخت می کند. از جمله رنگ های متنوع آجرنسوز به صورت زیر است:

آجرنسوز شاموتی بهتر است یا آجر انگلیسی؟!

لازم به ذکر می باشد که آجر شاموتی و انگلیسی از جمله پر طرفدارترین و پر فروش ترین رنگ های آجر نسوز به شمار می آیند. تفاوت این دو آجر علاوه بر رنگ از نظر نوع کاربری نیز محسوس می باشد. از آنجایی که آجر شاموتی درجه تحمل بالاتری نسبت به آجر انگلیسی دارد در ساخت کوره ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع آجرهای انگلیسی به دلیل رنگی که دارند برای نما بسیار خاص و زیبا هستند.

کاربرد آجر نمای نسوز:

ممکن است این سوال برای شما عزیزان به وجود بیاید که کاربرد آجر نسوز چیست!؟ چرا این آجر به عنوان یکی از پرطرفدارترین انواع آجرها در ساخت ساختمان ها به شمار می آیند؟ می توان اذعان داشت که آجر نسوز به عنوان مدرن ترین نوع آجر، از ویژگی ها و کاربردهای خاصی برخوردار است که باعث شده از جایگاه ویژه و گسترده ای در صنعت ساختمان سازی برخوردار شود. از کاربردهای مهم این آجر می توان موارد زیر را مطرح کرد:

آجر نمای نسوز چیست و چه کاربردی دارد

نمای ساختمان با آجر نسوز:

شما عزیزان می توانید آجرنسوز را در نمای ساختمان خود استفاده کنید و زیبایی آن را دو چندان نمایید. در واقع نمای خارجی ساختمان با آجر نسوز می تواند یکی از ماندگارترین و جذاب ترین نماهای شهر باشد که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. علاوه بر آن آجر نسوز به دلیل ویژگی ضد حرارت بودن می تواند در بخش های مختلف ساختمان نیز مورد استفاده قرار گیرد.

ساخت باربیکیو و شومینه زیبا با آجر نسوز انگلیسی:

از آنجایی که آجرنسوز در برابر حرارت مقاوم است بهترین متریال برای ساخت باربیکیو محسوب می شود. باربیکیو در تمام خانه ها قابل استفاده است و به عنوان یک تجهیز مهم به شمار می آید. آجر انگلیسی که طیف رنگی قرمز دارد از پر طرفدارترین ها برای این امر است.

بنابراین اگر قصد ساخت باربیکیو را دارید و به دنبال متریالی مناسب برای آن می گردید، آجر انگلیسی نسوز به عنوان مقرون به صرفه ترین آجر، از بهترین گزینه ها برای این کار می باشد. شومینه علاوه بر اینکه می تواند گرمای اثر بخشی در منزل شما ایجاد کند، زیبایی فراونی نیز به همراه دارد.

شومینه نیز مانند باربیکیو و کوره نیازمند متریالی می باشد که در برابر حرارت مقاومت بالایی دارد. آجر نسوز انگلیسی علاوه بر زیبایی که ایجاد می کند، متریال بسیار مناسبی نیز برای این کار محسوب می شود.

مزایای استفاده از آجرنسوز:

استفاده از آجرهای نسوز در صنعت ساختمان سازی بسیار رایج می باشد. به صورتی که می توان از این آجرها در قسمت های مختلف ساختمان استفاده کرد. باید اشاره شود که استفاده از آجرهای نسوز مزایای بی شماری را به همراه دارد که از آن ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

تفاوت آجر معمولی و نسوز در چیست؟

تفاوت آجر معمولی و آجرنسوز:

ممکن است این سوال برای شما عزیزان به وجود بیاید که تفاوت آجر معمولی و نسوز در چیست؟! برای پاسخ به این سوال باید بیان شود، آجرنسوز یکی از مدرن ترین انواع آجرها می باشد که با آجر معمولی تفاوت های بسیاری دارد. از جمله تفاوت های این دو آجر به صورت زیر است:

آجرهای نسوز با توجه به مقاومت بالایشان در برابر حرارت های بالا در کوره ها بسیار کاربرد دارند و نسبت به آجر معمولی تخلخل کمی دارند.

این آجر از ترکیب سیلیس، آلومینیا، تیتانیوم و سایر اکسیدهای فلزی تولید شده است اما آجر معمولی علاوه بر سیلیس و آلومینیا از آهک، اکسید آهن و… تولید شده است.

ظاهر این آجر مستطیل شکل با لبه های تیز است اما آجر معمولی می تواند متفاوت باشد و علاوه بر آن تنوع رنگی آجرنسوز بسیار گسترده می باشد.

این آجر با توجه به ساختار آن عایق خوبی برای جذب حرارت و عایق گرمایی است اما آجر معمولی رسانایی بالایی در انتقال حرارت دارد.

تذکر مهم : برای اطلاع از لیست قیمت آجر ها به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

سخن پایانی:

آجرهای نسوز یکی از پرکاربردترین آجرها در ساخت و ساز می باشد. این آجرها کیفیت بالا و رنگ های بی نظیری دارند بنابراین انتخاب مناسبی برای نما و سایر قسمت های ساختمان هستند. علت نامگذاری آجر نسوز به دلیل وجود خاک نسوز و کانی هایی می باشد که در برابر حرارت بسیار مقاوم می باشند. از آجر نما می توان در تمام شرایط اقلیمی متفاوت استفاده کرد. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *