به وبسایت آجرنمای کسری مریخی پور خوش آمدید

انواع روش اجرای نما ، اجرای نما در ساختمان ها معمولا به سبک های مدرن و کلاسیک می باشد، همچنین از متریال های گوناگونی استفاده می کنند. برای اجرای نما ابتدا باید مدل نمایی را که می خواهید انتخاب کنید. انتخاب کردن سیستم نمای خشک مناسب هر ساختمانی با توجه به کاربری و بسیاری از عوامل دیگر امری کاملا تخصصی می باشد، به همین دلیل باید از متخصصینی که در این زمینه مطالعات زیادی دارند کمک گرفت.

یکی از مهمترین مسائلی که در حوزه اجرای نما وجود دارد، در نظر گرفتن بافت محله و یا همان بافت شهر می باشد. هماهنگی نمای ساختمان با عناصری که در شهر وجود دارد نکته ای قابل توجه است. پس اولین گزینه این است که ساختمان مورد نظر شما در چه مکانی قرار گرفته دارد. با ما در آجرسازی کسری مریخی پور همراه باشید.

روش های اجرای نما :

همانطوری که بیان کردیم روش های اجرای نما با یکدیگر بسیار متفاوت می باشد و شما می توانید هر یک را که مایل باشید را برای ساختمان خود انتخاب کنید. در ادامه برخی از روش های اجرای نما را معرفی می کنیم.

تذکر مهم :می توانید برای خرید آجر نمای پلاکی به صفحه محصولات مراجعه نمایید.

نما با استفاده از ملات سیمان:

انواع روش اجرای نما ، به دلیل اینکه ساختمان ها معمولاً تراز نیستند اجرای نما با ملات سیمان این عیب را پوشش خواهد داد. این روش نسبت به سایر روش های اجرای نما با سرعت کندتری پیش می رود و از طرفی سیمان، دوغاب و ملاتی که استفاده می-شود می تواند سبب کثیفی نما شود و همچنین این روش اجرای نما، باعث ایجاد نخاله و ضایعات ساختمانی خواهد شد. حسن این روش این است که پیوند نما و بدنه توسط سیمان استحکام خوبی دارد و این روش اجرای نما برخلاف سایر روش ها نیاز به مطالعات مهندسی قبل از اجرا ندارد و توسط استادکاران قابل اجرا خواهد بود.

اجرای نما با استفاده از سیمان

نما با استفاده از چسب:

انواع روش اجرای نما ، انتخاب چسب مناسب که از نظر خصوصیات فنی با آجر، سرامیک و… همخوانی داشته باشد مهم است و نیاز به مطالعات مهندسی دارد. لازم به ذکر است که این چسب مانند یک ماده الاستیک عمل می کند و توانایی جذب حرکات ارتعاشی قطعه کارشده (کاشی، آجر و..) و زیرسازی را دارد. قبل از استفاده از چسب لازم است پلاستر سیمانی روی دیوار اجرا شود.چسب باید در قسمت پشت آجر، سنگ و یا سرامیک پهن شود، به گونه ای که هیچ قسمت چسب نگرفته ای در پشت قطعه وجود نداشته باشد. زمانی که محیط از آب اشباع می شود در محل های درز بندی شده، آب می تواند نفوذ کند و ممکن است یخ بزند ودر نهایت، آجر و یا سرامیک از سطح نما کنده شود. بنابراین بندکشی باید به گونه ای انجام شود که کاملاً از نفوذ آب جلوگیری کند.

نمای خشک:

سیستم نمای خشک یک سیستم اجرای نما است که در آن براي اتصال اجزای نما شامل پنل های رسی ، سنگ و غيره از ملات استفاده نمي-شود بلکه در اين سيستم از تجهيزات فلزي مانند ريل ، پيچ و غيره استفاده مي¬شود. این سيستم با پنل های رسی و سنگ، سراميک، شيشه و کامپوزيت قابل اجرا مي باشد.
اجزای یک سیستم نمای خشک عبارتند از:
1)عایق حرارتی
2)چهارچوب نگهدارنده
3)فضای خالی تهویه
4)اتصالات
5)پانل های رسی و  ….

تذکر مهم :می توانید برای خرید آجر نمای نسوز به صفحه محصولات مراجعه نمایید.

مزاياي سيستم نماي خشک با پانل های رسی عبارتند از:

1.عایق بندی صوتی

2.عدم نياز به کارگر حرفه اي جهت نصب : اجرای سیتم نمای خشک در ابتدا نیاز به مطالعات مهندسی دارد و به غیر از مهندسین ناظر پروژه، پرسنل اجرایی دیگر می توانند کارگران ساده آموزش دیده باشند. از آنجا که در این سیستم اجرای نما، نصب قطعات نما و ريل¬ها طبق نقشه اجرا می-شود بنابراين اجراي اين سيستم نياز به کارگر حرفه اي ندارد.
3.سرعت اجراي بالا :در نماي خشک به دليل استفاده از چهارجوب هاي فلزي که خود قالب و الگوي اجرای نما محسوب مي شوند و نيز به دليل امکان آماده سازي نما در طبقه همکف و عدم استفاده از داربست ، سرعت اجراي نما به طور چشمگيري افزايش مي يابد.
4.عدم ايجاد ضايعات ساختمانی و سرو صدا : در سيستم نماي خشک به دلیل عدم استفاده از ملات و نیز مشخص بودن نقشه های اجرایی و پنل های استاندارد شده میزان ضایعات و نخاله های ساختمانی بسیار کم بوده و اجرای آن بدون سر وصدا انجام می-پذیرد
5 .کاهش اتلاف انرژي : در سيستم نماي خشک ابتدا يک عايق حرارتي به طور مستقل با اتصال مکانيکي يا چسب به بدنه ساختمان محکم مي شود سپس چهارچوب يا اسکلت نگهدارنده که از جنس چوب، فولاد يا آلومينيوم مي باشد به ساختمان متصل شده تا نماي خشک با رعايت فاصله از عايق حرارتي بر روي چهارچوب نگهدارنده قرار گيرد. فضاي خالي که بين نما و عايق قرار دارد خود بهترين عايق حرارتي مي باشد لذا اين سيستم نقش بسزايي در کاهش اتلاف انرژي دارد.
6.آساني اجرا براي ساختمان هاي مرتفع : اجرای اين سيستم به دليل عدم استفاده از ملات، درقسمت هاي مرتفع ساختمان بسيار سريعتر و آسان تر از سایر روش های اجرای نما مي باشد همچنين در اين سيستم دسترسي براي مراقبت هاي دوره اي به خصوص در ساختمان هاي مرتفع وجود دارد ولي اين سيستم براي خانه هاي مسکوني کم ارتفاع، پر هزينه است و معمولاً مورد استفاده قرار نمي گيرد.
7.امکان ترمیم و نوسازی ساختمان های قدیمی

اجرای نمای کامپوزیت ساختمان

روش اجرای نمای سیمانی ساختمان :

پیمانکار نما توسط افراد متخصص برای اجرای نمای سیمانی، ابتدا کل دیوار کروم‌بندی و شمشه‌گیری می‌ کنند. فاصله شمشه‌ها از هم حداکثر یک متر است. سپس ملاتی متشکل از ماسه با دانه‌بندی متوسط و سیمان پرتلند به نسبت ۳ به ۱ تهیه می‌گردد. در مرحله بعد فاصله بین دو شمشه با ملات پر شده به گونه‌ای که ملات به دیوار بچسبد و روی با آن با شمشه‌کشی بین دو کروم و تخته ماله تسطیح می‌شود.

به این کار اصطلاحا آستر می‌گویند. قبل از اجرای رویه برای تقویت اتصال بین آستر و رویه باید چاره‌ای اندیشید. یک راه حل سنتی و اجرایی ایجاد شکاف و شیار در لایه پرداخت شده آستر است. برای اجرای رویه همانند اجرای واش بتن با استفاده از اجزای موقت یا دائم، قالب شکل مورد نظر را ایجاد می‌کنیم و سپس عملیات نهایی را با پرداخت سطح رویه اجرا می‌کنیم.
می‌توانیم در رویه از سنگدانه‌های سبک یا سنگدانه عادی استفاده کنیم یا حتی از واش بتن پیش ساخته به جای رویه استفاده کنیم. پیمانکار نما می‌تواند در نمای سیمانی از سیمان‌ و دانه‌بندی رنگی نیز استفاده کرد.

نحوه اجرای نمای کامپوزیت ساختمان :

پیمانکار نما برای اجرای نمای کامپوزیت با توجه به نقشه های اجرایی، اقدام به انجام عملیات نصب که شامل زیرسازی، شاسی کشی، شیت بندی و مونتاژ پنل های آلومینیومی است می‌نماییم. نصب ورق‌های کامپوزیت به صورت نیمه جعبه روی نما، برای تهیه این ورق‌ها عملیات برش کاری از شیت خام، شیارزنی، خم‌کاری و مونتاژ توسط دستگاه های CNC یا توسط تکنسین کار صورت می پذیرد.

پس از اینکه عملیات تولید و مونتاژ ورق‌ها به اتمام رسید آن‌ها را با توجه به نوع روش اجرایی توسط پیچ و یا پرچ در محل نصب می کنیم. آب‌بندی هم توسط نوارهای آب‌بندی و یا چسب‌های سیلیکونی مخصوص انجام می پذیرد. شما می توانید برای اجرای نما از آجرهای مختلف سوراخ دار ، نسوز و پلاکی استفاده کنید که تمامی محصولات در فروشگاه آجر کسری مریخی پور موجود می باشد.